Home office: Jak se současný trend práce z domova promítl do nájemního bydlení?
Na rostoucím trendu home office se výrazně podepsala koronavirová krize. Lidé dnes hledají byty s možností pracovního zázemí. Jak uspořádat byt pro pohodlné bydlení i práci z domova? Připravte svůj investiční byt tak, aby v něm každý našel svůj koutek pro práci. Poradíme vám, jak na to.
Pandemická opatření usadila za domácí stůj i ty, kteří svůj profesní život budovali vždy mimo domov. Jaké překvapení pak může nastat v malém bytě, ve kterém potřebujete najít svůj klid pro práci? Zvládnout ze dne na den péči o rodinu, distanční výuku dětí a vlastní pracovní povinnosti se stalo denním chlebem mnoha domácností. A zatímco mnoho lidí se s chutí vrátilo do “normálního” pracovního procesu, jiní si práci z domova oblíbili natolik, že se home office stal trendem moderní doby. Pokud rekonstruujete byt k pronájmu,
nezapomínejte tak na nájemníky, kteří budou pracovat z domova.
Hledání pracovního místa v bytě
Pravý čas přichází ve chvíli, kdy plánujete rekonstrukci. Snáze tak do projektu zakomponujete i místo s pracovním stolem. Ve větších bytech se snáze vymezí celá místnost, v menších bude potřeba trocha improvizace. Co je pro práci z domova důležité?
● Klid. Hledejte takový prostor, kde budete moci alespoň část dne nerušeně pracovat. Často si lidé tvoří pracovní koutek například v ložnici.
● Světlo. Dostatečný přísun denního světla má pozitivní vliv nejen na náš mozek v pracovním procesu, ale i na naše celkové psychické zdraví.
● Prostor. Nepřenášejte notebook sem a tam bez vlastního pracovního zázemí. Malý stolek a využití prostoru do výšky vám poskytne příjemný komfort. Ať máte vše k práci po ruce.
Při přípravě pracovny či pracovního koutku myslete na vhodné rozmístění zásuvek. Okamžitě dobít telefon či notebook je na home office nezbytností.
Jak zařídit pracovní koutek?
Ať už zařizujete pracovní koutek pro sebe či nájemníka, myslete na to, aby v něm byla příjemná atmosféra. Tu nejlépe navodíte vhodnými doplňky a vybavením ve zvoleném stylu. Je-li místo pro pracovní kout prostorově omezené, můžete pořídit skládací stůl a židli. Interiéroví designéři jsou vynalézaví a napříč internetem tak snadno najdete úsporná a víceúčelová řešení. Jaké vybavení do pracovního koutku pořídit?
● Pracovní stůl a židli. Investujte do pohodlné ergonomické židle, která šetří váš pohybový aparát při sedavé práci.
● Úložný prostor. Využijte stůl s přihrádkami a pohrajte si i s výškou místnosti, do které můžete zabudovat skříňky či poličky. ● Osvětlení. Pořiďte vhodnou lampičku s příjemným osvětlením na pracovní plochu ve večerních hodinách.
● Doplňky. Při zařizování pracovního koutku myslete na to, ať máte vše po ruce. Stojan na tužky, nástěnka či nátěr s tabulovým efektem budou vaši věrní pomocníci.
● Dekorace. Nejen praktická stránka pracovního koutu je důležitá. Pořiďte si vhodné pokojové květiny, které přinesou do pracovny oku lahodící zeleň a zároveň zlepšují ovzduší.
Nespočet tipů, jak zařídit pracovní kout najdete například na Pinterestu.
Home office a spotřeba energií
Jak se práce z domova promítne do běžné spotřeby energií? Vzhledem k tomu, že se v takovém případě více využívá celý byt, musí se to zákonitě odrazit i od spotřeby. Více se svítí, vaří a v zimě i topí, než když přes den v bytě nejste. Stejně tak vody spotřebujete daleko více. Odborníci se shodují, že vícečlenným domácnostem se v případě home office zvýšila cena za spotřebu energií až o tisíc korun měsíčně, což už může být v rozpočtu znát. Jak snížit spotřebu energií při práci z domova?
● Nepřetápějte a zkuste snížit teplotu v bytě alespoň o jeden stupeň. K udržení tepla v domácnosti vám mohou pomoci izolační pásky na okna, silný koberec či chytrý termostat, který dokáže okolní teplotu regulovat.
● Vyměňte staré žárovky za úsporné.
● Ušetřete při splachování pomocí automatického wc stopu nebo pořízením dvojitého či trojitého nastavení pro splachování.
Pronájem bytu pro pohodlné bydlení i práci
Váš ideální nájemce může mít vysoké nároky na bydlení i pracovní zázemí. Díky pár tipům a dostatečné přípravě dokážete uspokojit i ty nejnáročnější požadavky. S hledáním toho pravého nájemníka do vašeho bytu vám pomůže kvalitní home staging, kde vyzdvihnete veškerá pozitiva bytu. Perfektní prezentace se však neobejde bez práce profesionálního fotografa. Potřebujete poradit s přípravou a nafocením celého bytu? Vyzkoušejte správce pronájmu, který poskytuje nadstandardní služby v péči o byt i nájemníka. Pronájem přes agenturu nebyl nikdy jednodušší než právě teď. Dokonalý nájemník se o váš byt i nájemníka postará s garancí pravidelného nájmu. Využijte služeb zkušené správcovské firmy, která váš byt profesionálně nafotí, najde ideálního nájemce a váš byt pravidelně kontroluje.