ZÁSADY OCHRANY OSOBNÍCH ÚDAJŮ
Informační povinnost podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady EU 2016 / 679 – GDPR a Zákona 110 / 2019 Sb. o zpracování osobních údajů.
Společnost DESIRE RENT s.r.o., IČ: 06447996, se sídlem Praha 8 – Karlín, Šaldova 476/9, 186 00, zastoupena Lukášem Smrčenským, jednatelem, zapsána u Městského soudu v Praze, C 282342, (dále jen jako „společnost“) jako správce osobních údajů, Vás jako klienta a návštěvníka internetových stránek informuje o níže popsaném shromažďování osobních údajů a zásadách ochrany soukromí.
Dozvíte se zejména:
-
jaké Vaše osobní údaje budeme zpracovávat;
-
za jakými účely a jakým způsobem budeme Vaše osobní údaje zpracovávat;
-
komu mohou být Vaše osobní údaje předány;
-
po jakou dobu budeme Vaše osobní údaje zpracovávat a
-
jaká máte ve vztahu k ochraně Vašich osobních údajů práva.
V případě, že budete potřebovat kteroukoliv část textu vysvětlit, poradit nebo projednat další zpracování Vašich osobních údajů, můžete se na nás kdykoliv obrátit na e-mailové adrese info@dokonalynajemnik.cz.
ROZSAH ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ
Společnost zpracovává o svých klientech následující informace:
- Identifikační údaje - zejména jméno, příjmení, datum narození, rodné číslo, národnost, trvalé bydliště, číslo a kopie OP a případně kopie dalších průkazů totožnosti nebo kopie dokladů k povolení pobytu na území ČR.
- Kontaktní údaje – trvalé bydliště, popř. kontaktní adresa, e-mail a telefonní číslo.
- Ostatní údaje – číslo účtu, zaměstnavatel, pozice, adresa pracoviště, kontaktní osobu zaměstnavatele a kontakt na tuto osobu, případně další dokumenty týkající se doložení příjmů (pracovní smlouva, daňové přiznání, mzdové výměry apod.).
Společnost nezpracovává o svých klientech zvláštní kategorii osobních údajů (tzv. citlivé údaje) a nedochází k automatizovanému rozhodování ani profilování.
ÚČEL ZPRACOVÁNÍ
Údaje, které nám poskytujete, používáme k následujícím účelům:
-
Jméno, příjmení, email a telefonní číslo slouží pro účely komunikace mezi klientem a společností, resp. kontaktování v rámci obchodního styku a zpětný kontakt včetně vyhodnocení úspěšnosti služby (zpětná vazba).
-
Jméno, příjmení, trvalé bydliště, datum narození, rodné číslo, číslo OP či jiné doklady totožnosti či doklady k povolení pobytu na území ČR, údaje o zaměstnavateli a případně dokumenty týkající se doložení příjmů jsou zpracovávány za účelem uzavírání rezervačních, podnájemních, nájemních smluv, smluv o užívání, pojistných smluv, smluv o dodávkách energií a smluv o dodávkách služeb.
-
Vaše jméno, příjmení a e-mailovou adresu můžeme vedle toho využít k tomu, abychom Vám zasílali obchodní sdělení, tj. abychom Vás informovali o událostech, novinkách nebo službách, které poskytujeme a které by Vás, podle našeho názoru, mohly zajímat. Zpracování Vašich osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení můžete kdykoliv odmítnout a nebude to mít vliv na naše jiné vzájemné vztahy. Stačí nám zaslat e-mail s příslušnou žádostí na adresu, ze které jste od nás obdržel obchodní sdělení.
ZÁKONNOST ZPRACOVÁNÍ PODLE ČL. 6 GDPR
Výše uvedené osobní údaje jsou podle článku 6 Nařízení zpracovávány na základě:
-
bod 1 b) zpracování je nezbytné pro plnění smlouvy, jehož smluvní stranou je subjekt údajů (klient), nebo pro provedení opatření přijatých před uzavřením smlouvy (např. Rezervační smlouva, Nájemní smlouva, Podnájemní smlouva, Smlouva o užívání, Pojistná smlouva, Smlouva o dodávkách energií případně Smlouva o dodávkách služeb.)
-
bod 1 f) zpracování je nezbytné pro oprávněné zájmy správce, popř. třetí strany (např. ověření platnosti OP, prověření klienta v registrech a pro zasílání marketingových sdělení).
KDO MÁ K VAŠIM ÚDAJŮM PŘÍSTUP
Vaše osobní údaje budeme zpracovávat jako správce. Vaše osobní údaje můžeme za výše uvedenými účely předat našim subdodavatelům, aby pro nás provedli jejich zpracování. Osobní údaje mohou být předány:
-
spolupracujícím koordinátorům podnájmů nebo obchodním manažerům společnosti DESIRE RENT s.r.o.;
-
spolupracujícím koordinátorům podnájmů nebo obchodním manažerům společností v rámci skupiny ATS Capital (Flatino s.r.o., ATS Rentals s.r.o. aj.);
-
spolupracujícím poradcům společností Partners Financial Servises, a.s. a Direct pojišťovna, a.s. popř. jiné pojišťovně za účelem sjednání, správy popř. pojistného plnění smlouvy;
-
dodavatelům elektřiny/plynu za účelem sjednání, ukončování a správy smluv o dodávkách energií;
-
příslušnému SVJ správci popř. správci nemovitosti popř. bytovému družstvu za účelem evidenci a přímé komunikace v provozních záležitostech;
-
spolupracující advokátní kanceláři;
-
daňovému poradci, kontrolním orgánům a Policii ČR;
-
majitelům příslušné nemovitosti.
Vaše osobní údaje nebudou poskytnuty třetím osobám ze zemí mimo EU a EHP.
DOBA ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ
Vaše osobní údaje budeme zpracovávat po dobu, po kterou Vám budeme poskytovat naše služby či plnit vzájemnou smlouvu, nebo po dobu nezbytnou k plnění archivačních povinností podle platných právních předpisů, jako jsou například zákon o účetnictví, zákon o archivnictví a evidenci nebo zákon o dani z přidané hodnoty, nejdéle však 10 let od ukončení poskytování služeb či smluvního plnění.
VAŠE PRÁVA PLYNOUCÍ ZE ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ
Ve vztahu k námi prováděnému zpracování Vašich osobních údajů máte následující práva:
-
právo na přístup k osobním údajům;
-
právo na opravu;
-
právo na výmaz („právo být zapomenut“);
-
právo na omezení zpracování údajů;
-
právo vznést námitku proti zpracování;
-
právo podat stížnost na zpracování osobních údajů;
-
právo odvolat souhlas.
Tato jednotlivá práva jsou pro jasnější představu níže vysvětlena:
- Všechna Vaše práva můžete uplatnit tak, že nás kontaktujete na e-mailové adrese info@dokonalynajemnik.cz. Stížnost můžete podat u dozorového úřadu, kterým je Úřad pro ochranu osobních údajů (www.uoou.cz).
- Právo být informován znamená, že máte právo na poskytnutí jasných, transparentních a snadno srozumitelných informací o Vašich právech a o tom, jak používáme Vaše osobní údaje. Toto Vaše právo je naplněno těmito Zásadami ochrany osobních údajů.
- Právo na přístup znamená, že máte právo na přístup k Vašim osobním údajům (pokud je zpracováváme) a jiným osobním informacím (podobné těm, které jsou uvedeny výše). To proto, abyste si byli jistí a mohli si případně ověřit, zda používáme Vaše osobní údaje v souladu s právními předpisy na ochranu osobních údajů.
- Právo na opravu znamená, že máte právo na opravu zpracovávaných osobních údajů, pokud jsou nepřesné nebo neúplné.Právo na výmaz také označováno jako „právo být zapomenut“ znamená, že můžete požádat o smazání nebo odstranění Vašich osobních údajů tam, kde neexistuje žádný důvod pro jejich další zpracování. Nejedná se však o právo absolutní - i nadále můžeme mít právo nebo povinnost Vaše osobní údaje uchovávat, například v případech, kde máme zákonnou povinnost tak činit, nebo pokud máme jiný platný důvod k jejich uchování.
- Právo na omezení zpracování znamená, že v určitých situacích máte právo „zablokovat“ nebo omezit další používání Vašich osobních údajů z naší strany. Pokud je zpracování omezeno, můžeme Vaše údaje pořád uchovávat, ale nemůžeme je dále používat. Pro tento účel vedeme seznamy osob, které požádaly o omezení zpracování, abychom se ujistili, že omezení bude respektováno i v budoucnu.
- Právo vznést námitku znamená, že máte právo vznést námitku proti určitým typům zpracování osobních údajů, včetně zpracování pro účely zasílání obchodních sdělení.
PRINCIPY ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ
- Veškeré osobní údaje zpracováváme vždy zákonně, korektně, spravedlivě, transparentně a odpovědně.
- Zpracování je účelově omezené, což znamená, že zpracováváme osobní údaje pouze pro určité, výslovně vyjádřené a legitimní účely, přičemž osobní údaje nejsou dále zpracovávány způsobem, který je s těmito účely neslučitelný.
- V rámci minimalizace údajů zpracováváme přiměřené, relevantní a omezené osobní údaje, a to v rozsahu nezbytném ve vztahu k účelu, pro který jsou osobní údaje zpracovávány.
- Zpracováváme přesné a aktualizované osobní údaje - pokud jsou osobní údaje nepřesné, zajistíme jejich opravu či případně výmaz, k čemuž můžeme požadovat Vaši nezbytnou součinnost.
- Uchováváme osobní údaje ve formě umožňující identifikaci subjektů údajů po dobu ne delší, než je nezbytné pro účely, pro které jsou zpracovávány.
- Zajišťujeme, aby všechny naše IT systémy a další úložiště, kde máme uloženy osobní údaje, byly chráněny proti přístupu neoprávněných osob k informacím (např. prostřednictvím firewallu, antivirové ochrany, přísných požadavků na hesla, přihlašování do systémů atd.).
- Zajišťujeme, aby všechny dokumenty, kde jsou osobní údaje, byly chráněny proti přístupu neoprávněných osob. Tyto dokumenty jsou uloženy v uzamykatelných skříních, v uzamykatelných kancelářích, popř. jsou zabezpečeny jinými obdobnými zabezpečovacími prostředky.